Tuesday, August 24, 2010

H&H - part3

“Bel, bos mau jumpa kau. You punya cikaru pun ada sama....” Panggilan telefon daripada Jamil sebentar tadi mengejutkan Hafiz.
Siapa cikaru aku? Aku mana pernah couple dengan sesiapa? Namun, tiba-tiba hatinya terdetik sesuatu. Ish, takkanlah Hana...? No way! Kalau tak silap aku tadi Hana beritahu aku yang dia keluar dengan Epul hari ni. Baik aku call Epul.
“Hello, Epul? Kau kat mana sekarang? Kau dengan Hana ke...?” Suaranya cuba dicontrol sebaik mungkin supaya Saiful tidak mengesan sesuatu yang pelik.
“Erm, tadi yalah aku dengan Hana. Tapi, sekarang entahlah…Tadi, time aku pergi beli aiskrim, dia tinggal aku macam tu jek… Rasa bengang giler ngan dia..”
“Dia pergi mana? Sejak bila pula Hana reti main tinggal-tinggal macam tu? Kau buat dia bengang kot?” Dia cuba menduga Saiful. Hatinya sedikit sebanyak cemburu kepada rakannya itu.
“Tak adalah. Tadi, macam OK jek. Lepas aku pergi beli aiskrim, bila aku cari dia tempat dia sepatutnya tunggu aku..entahlah, tiba-tiba je hilang. Aku cuma nampak sapu tangan dia je atas tanah..”
Hati Hafiz mula bergolak. Memang ada sesuatu yang tak kena dengan semua ini. Malam ini juga dia harus berjumpa dengan Mr. James. Ada sesuatu yang perlu diselesaikan.
“Ya ke? Tak apalah kalau macam tu. ”
“Kejap, Fiz... Kenapa kau cari Hana? Kau ada apa-apa ke dengan dia?” Hati Saiful mula diserang rasa cemburu.
“Tak ada apa. Aku ingat nak bagi barang kat dia. Hari tu dia tertinggal buku dalam kereta aku.” Bohong sunat tak apa kot. Sorry, Epul..tapi benda ni tak ada kaitan dengan kau. Cukuplah aku menyusahkan Hana seorang je.
“Oh, ya ke? Tak apalah kalau macam tu. OK, lagipun aku tengah buat assignment ni. Later k..? Bye.”
“Bye..” Talian diputuskan.
Selesai mengenakan kot berpakaian rasmi kumpulannya, Hafiz kemudiannya mengambil beberapa peralatan yang difikirkan perlu termasuk satu pendrive yang mempunyai rahsia ahli kumpulannya itu.


Ketika tiba di pintu club, seorang body guard membawa Hafiz ke tempat Mr. James.
“Bel, come in. Jemput minum.” Sebuah senyuman terukir di bibir Mr. James. Dia memang sudah menjangkakan kehadiran Hafiz ke tempatnya malam itu. Benar tekaannya, perempuan yang baru diculiknya tadi benar-benar adalah kelemahan Hafiz.
Hafiz memandang minuman di depannya. Semuanya minuman yang berbuih, haram. Cukuplah dulu dia pernah mengambilnya sekali. Dia takkan mengulanginya lagi. Dia pernah bersumpah untuk tidak mengulangi pekerjaan dulunya walau apa sebab sekalipun. Dia lebih rela mati daripada melakukan perkara terkutuk itu. Tapi, disebabkan Hana, dia muncul sekali lagi di sini.
“It’s okay.. where is the girl?” Pandangannya tajam ke arah Mr. James.
“You punya cikaru selamat. I nak bincang something dengan you. Duduk dulu..”
“Ini yang you nakkan? Okay, aku dah bawa sekarang. Semua maklumat masih ada dalam pendrive ni. Sikit pun aku tak usik. So, lepaskan budak tu.” Serentak dengan itu, Hafiz mengeluarkan pendrive yang dibawanya tadi kepada Mr. James.
“Tony, take that.” Salah satu orang yang berdiri di belakang Mr. James mengambil pendrive itu dan disimpannya.
“Yes, I memang nakkan pendrive tu. Tapi, bukan setakat itu sahaja. I nak you kerja dengan kami semula. Come on Bel! I offer you dua ratus ribu...” Mr. James bagaikan bersungguh-sungguh mahukan Hafiz bekerja balik dengannya. “Or..your girl will……”
“You nak buat apa dengan budak tu? No way, aku takkan bagi kau sentuh sikit pun budak tu. Dia tak tahu apa-apa. Aku rayu kau lepaskan dia…please?” Hafiz tahu demi Hana, dia sanggup lakukan apa sahaja. Apatah lagi, semua ini adalah salah dia menyeret Hana sekali ke dalam masalahnya.
“Okay..dengan syarat you kena kerja dengan kami semula. So, macam mana?”
“Okay, tapi bagi kesempatan untuk aku pastikan dia selamat pulang ke rumahnya.”

No comments:

Post a Comment