Monday, September 20, 2010

Cinta Maya - part2 sambungan II

Berada selama sejam setengah di dalam train cukup memenatkan tetapi Yana tidak berupaya untuk melelapkan mata untuk seketika. Hatinya berdebar-debar. Di fikirannya timbul pelbagai persoalan.
‘Bagaimana agaknya pertemuan yang tiba-tiba ini akan berlaku? Bolehkah aku berlagak selamba? Apa agaknya nanti pandangan Umar terhadap aku?’
Hampir dua stesen lagi untuk tiba di Seremban, Yana mula menaip SMS untuk memberitahu Umar yang train yang dinaikinya hampir tiba.
+ abg, lg 2 stesen sblm smpai ke srmban
- jap abg g cek free ke x..adoi rmai plak org kt emrgncy cm byk lg nk kn xray
Dalam masa 5 minit kemudian, Yana telah pun tiba di Seremban, yang merupakan perhentian terakhir. Guard yang mengawal stesen KTM langsung tidak kelihatan di situ. Mungkin kerana jam sudah menunjukkan pukul 11.30 malam ketika itu. Yana membuat keputusan untuk menyimpan tiket KTMnya sebagai kenangan.
Nombor telefon Umar didail. Terasa agak sunyi berada di situ kerana orang ramai tidak banyak menunggu di stesen itu. Hanya terdapat seorang penjual gerai dan seorang dua penumpang yang sedang menunggu kenalan datang mengambil mereka. Juga terdapat dua buah teksi sedang menunggu penumpang di situ.
Setelah beberapa kali cuba mendail namun masih tiada jawapan, akhirnya, Yana menghantar SMS kepada Umar.
+ abg, yana da sampai kt srmban
- yana, jap ea da org xcident plak
+ lm lg ke?
- jap abg nmpk doctor ngah tlis form xray..adoi jap taw.
+ ok..
Setelah 2 minit berlalu, handphonenya tiba-tiba vibrate.
- abg on de way..
Beberapa minit kemudian, handphonenya berdering.
“Yana cari kereta Latio colour putih. Abg parking kat tepi jalan.”
“Ok..”
‘Alamak, kereta Latio macam mana ek? Ingat-ingat lupa pulak..huhuu.. Tawakal jelah. Jangan nampak sangat aku buta pasal kereta tempatan.’
Dengan tawakalnya, Yana sekali lagi bernasib baik hanya kerana dia mengecam rupa Umar di dalam kereta. Nasib baik tidak tersalah kereta. Hehe..
Kali pertama menemui Umar, hati Yana terasa bergetar. Apatah lagi teringatkan yang dia memanggilnya ‘abang’ sewaktu bercakap di telefon. Namun Yana berpura-pura berlagak selamba. Pintu kereta sebelah penumpang dibuka.
“Assalamualaikum..”
Umar yang berada di seat pemandu menoleh sekilas sambil tersenyum. Nampak seperti gugup tetapi cuba dicover. Mungkin juga mengalami perasaan seperti Yana. Terasa agak janggal ketika pertama kali bertemu di realiti.

No comments:

Post a Comment