Wednesday, September 22, 2010

Cinta Maya - part3 sambungan I

Bilik bernombor 2-2. Yana tersenyum. Pandai Umar pilih nombor bilik, bukankah nombor itu sama dengan umur mereka berdua? Pintu bilik dibuka. Gelap. Yana cuba mencari suis lampu dan menekannya namun masih tidak bernyala. Akhirnya, dia tersedar yang suis itu perlu dibuka dengan memasukkan kunci bilik ke dalam tempat yang disediakan.
‘Hahaha…kolotnya aku!’
Yana tersengih sendirian. Nasib baik Umar tak nampak kekolotannya itu. Hahaha… Tiba-tiba handphonenya vibrate.
- da msk bilik gtau k. rhtla dlu sian yana
+ dh msk.. thanx ^_^
Yana meletakkan beg galasnya di atas katil. Terlihat olehnya sepasang kain pelikat dan baju patient colour purple. Umar, Umar... Dia menggeleng sambil tersenyum.
Baju yang dipakainya ditanggal. Baru saja hendak melangkah ke bilik mandi, terlintas idea nakal dalam fikirannya. Tuala yang ada di badannya digantikan dengan baju patient colour purple itu.
Pelbagai gaya dicubanya dan handphone di tangannya mula berfungsi sebagai kamera. Smile and klik!
Salah satu gambar itu diMMSkan ke Umar.
+ Abg, Yana brjy jdkn bju patient sbg fashion
Baru saja hendak melangkah ke bilik mandi, langkahnya terhenti. Handphonenya vibrate. Mungkin Umar yang menjawabnya.
- Abg pn brjy jdkn bntal patient sbg bntal tdur abg
Satu MMS juga diterima daripada Umar. Gambarnya sedang berbaring di atas katil patient. Yana hanya tersenyum.
Pintu bilik mandi dibuka. Bilik itu sudah pun basah. Mungkin kerana Umar telah merasmikannya dahulu. Hahaa..kelakar la Umar ni!
Selepas puas membersihkan dirinya, Yana mula mengenakan baju patient yang digayakannya tadi. Dia membaringkan dirinya di atas tilam. Terasa kepenatannya seakan beransur hilang. Handphonenya dicapai.
+ Abg kul 2 ti kejut ek
Entah bila dia terlena, Yana langsung tidak sedar. Terasa penat sangat dirinya ketika itu. Namun, niatnya untuk bangun pada pukul 2 masih tersemat di hatinya. Dalam pukul 2 itu, dia betul-betul tersedar. Walaupun dalam hatinya ketika itu terasa ingin menyambung tidurnya kembali, dia membatalkan niatnya kerana sudah berjanji dengan Umar. Seketika kemudian, handphonenya vibrate.
- Yana bgn. Dah kul 2
+ daa..
- Yana siaplah dlu..jap agy abg dtg ambil
+ okeay..
Yana bangkit daripada tilam. Dia ke bilik mandi untuk mencuci muka dan mula menyiapkan diri untuk keluar. Beberapa minit kemudian, handphonenya vibrate.
- abg da smpai.
Serentak dengan itu, Yana terus melangkah keluar daripada bilik. Keluar daripada pintu masuk hotel, dia nampak Umar sedang tersenyum menunggunya.

No comments:

Post a Comment