Tuesday, September 21, 2010

Cinta Maya - part3

Segalanya bermula agak baik antara mereka berdua. Umar membawa Yana berjalan-jalan di sekitar Seremban sambil menunjukkan tempat letak rumahnya dan juga hospital tempatnya bekerja. Selepas itu, mereka singgah di A&W untuk membeli float. Namun ketika melangkah ke pintu masuk di A&W, langkah mereka terhenti.
“Wah, ramainya…!”
Tak jadi melangkah ke dalam A&W, mereka berpatah balik ke Latio milik Umar. Umar singgah di kaunter tempat drive thru. Dia hanya berpura-pura untuk memberi order. Yana hanya tergelak memerhatikan kelakuan Umar yang ke tempat drive thru tanpa mengdrive keretanya.
“Umar, dah la tu..hahaa…”
Umar kemudian berpaling sambil tersenyum. Dia membatalkan niatnya untuk singgah lama di kaunter drive thru itu. Senyuman yang menawan. Dengan pandangan tajamnya itu, Yana cuba mengcontrol diri daripada bermain pandang dengannya. Hatinya sedikit bergetar tetapi berjaya dikawal. Yana tersenyum sama cuba mengawal getarnya daripada kelihatan di mata Umar.
Daripada A&W, Umar terus menghantar Yana ke hotel.
“Umar dah letak baju and kain pelikat dalam bilik. Baju paling sexy..” Serentak itu senyuman nakal mula terbit pada wajah Umar.
Yana tersenyum. Dia cuba mengcover wajahnya daripada kemerahan. Pintu bilik yang dihulur oleh Umar itu disambut.
“Yana naik dulu…”
Umar memandang Yana. Pandangannya cukup mengetarkan jiwa. Dia tersenyum. Yana terpaksa mencuri pandang ke arah Umar kerana tak tahan dengan pandangan itu. Sekali-sekala pandangannya dialihkan ke depan untuk mengawal gejolak hatinya.
“Nanti pukul 2 Umar datang ambil. Yana nak keluar sahur kan? Opps...Yana mana boleh puasa! Hahaha..” Umar ketawa. Yana mula buat muka.
“Lapar…huhu tadi makan roti jek. Kalau tak boleh puasa pun, bukannya Yana boleh makan…”
Yana buat-buat muka meminta simpati.
“Ok..ok..pukul 2 nanti Umar datang ambil tau..”
“Ok..!”

No comments:

Post a Comment