Saturday, February 19, 2011

Biarkan Aku Kembali Senyum - part4

Beberapa hari kemudiannya dia merasakan yang perasaannya terhadap Amar sudah berkurang. Dia sudah boleh melayan SMS Amar seperti biasa kerana jiwanya sudah mati. Thanks to Amar kerana dia sudah tidak mempunyai hati seperti dulu lagi. Malahan untuk memulakan segalanya dengan orang baru pun dia tak mampu. Semua orang yang cuba mentacklenya tidak dilayan. Di hatinya sekarang cumalah hasrat untuk menjadi seorang engineer yang berjaya.
Kali ini dia mulai dapat belajar sekali lagi. Dan untuk kali ini, dia harap yang segala perasaannya kepada Amar akan hilang. Kalau perlu, untuk selamanya. Namun tanpa disedarinya, setiap harinya dia lebih suka tidur sahaja. Di hatinya dia berharap dapat menemui Amar yang dicintainya dalam mimpi. Biarlah secara fizikalnya, Amar mungkin milik Fatin namun itu takkan menghalang dia mencintai bayangan Amar di alam mimpi. Kerapkali dia terjaga di tengah malam dan di awal pagi kemudian tidak dapat melelapkan matanya. Setelah mimpinya yang panjang, sedarnya hanya memikirkan mengenai Amar. Perutnya terasa lapar namun dia hanya mampu makan sesenduk nasi sehari. Itu pun kalau perutnya dapat mengisi nasi pada hari itu. Dia merasakan tubuhnya semakin kurus. Mukanya makin bertambah cengkung dan matanya lebam-lebam kerana terlalu banyak tidur. Entah kenapa dalam keadaan sekarang, jarinya masih setia menekan button pada handphonenya untuk menghantar SMS kepada Amar.
+ Amar, perut maya sakit
- Sma r. Abg dmam. Muntah2 jea
+ Maya x dpt lupakan abg. Asyk mmpi jek
- Mmpi pe? Abg xreti kongsi mslah. Meskipun ngn fmly ni kan pula maya ke fatin ke. Abd da 1 prob besa kna sttlekan ntah r
+ Knape?
- Sbb tu tiap2 mlm abg tdo lmbt. Memikir mslah nil ah. Harap Allah tnjkn jalan wat abg. Maapkn sme salah silap abg. Abg mnusia biase. Doakn abg dpt sttle prob tu. If x smpai tua abg kna tgung
+ Prob pe?
- Lau maya nk taw hati abg dh lma mati 5 thn lpas
Maya teringatkan sebuah kisah yang pernah diceritakan oleh Amar. Tentang seorang gadis yang begitu degil untuk bersamanya dan akhirnya telah tiada lagi di dunia ini. Seorang gadis yang selalu memanggilnya ‘Mr. Sakura’. Dia meninggal dalam satu accident ketika menaiki motosikal yang dibawa Amar.
+ Sbb pmpuan tu ke?
- Bkn..
Kemudian satu lagi SMS berturut diterima daripada Amar.
- Maya mkan lah jge ksihatan. T nk stdy cmne. Abg nk maya jd dekan cm abg taw. jnjiǃ
Maya terdiam. Permintaan Amar ini cukup besar untuknya. Apatah lagi sudah berulangkali dia menghadapi masalah dalam belajar. Bukan kerana tidak pandai tapi kerana dia gagal mengawal emosinya ketika pelbagai dugaan muncul dalam hidupnya.
+ X thu knape..even lapar maya x dpt nk telan mknn tu. Entah dah gastrik kot skrg ni
- Sbb mkn hr2 wktu brubh. Sbb tu r. Abg tpakse tdo td mkn ubt da trase ksnnya. Assalamualaikum.
+ Waalaikumussalam..
Rasa mamai akibat terjaga tadi masih menghantui Maya namun dia sedikit pelik dengan sikap Amar kali ni. Kenapa Amar berperangai pelik? Adakah dia sakit?

No comments:

Post a Comment