Friday, February 11, 2011

Cinta Maya - part9

Kali ini selepas hampir dua hari kami bersama, semuanya mula terasa kosong sekali lagi. Yana tidak ingin melukai hati sesiapa. Namun fikirannya buntu. Pelbagai persoalan bermain di fikirannya. Dia tidak ingin melepaskan Umar. Hatinya sudah cukup terluka sebelum ini. Kenapa dia yang harus terluka sekali lagi? Tetapi rasionalnya, dia yang perlu pergi daripada hidup Umar. Dia adalah orang ketiga di antara Umar dan Ika walaupun dia lebih dahulu mengenali Umar.
Walaupun fikirannya berulangkali mencegah daripada mengingati Umar tetapi hati Yana yang degil masih terlintaskan wajahnya. Senyuman Umar masih terbayang-bayang di matanya. Segala-galanya terasa begitu indah. Tapi, dia perlu sedar akan hakikat dunia walaupun dia tak mahu. Hati Yana memberontak. Jiwanya makin terasa sakit. Tapi, apa yang mampu dia lakukan lagi?
ʹI need him. So crazy. This love is so crazy. But, I have to lose him.. melainkan aku perlu mengecewakan sekeping hati yang tidak bersalah kerana cinta ini.ʹ

ku cuba ungkap takbir ini
kisah antara kau dan aku
terpisahkan oleh ruang dan waktu

lirik lagu Firman - Kehilangan cuba dihayati sedalam-dalamnya oleh Yana. Ini merupakan lagu kegemaran Umar..
Berkali-kali dia cuba untuk melupakan Umar, namun, setiap masa fikiran Yana selalu membayangkan masa depannya bersama Umar yang bahagia. Gila! Kenapa susah sangat untuk dia membuang Umar daripada mayanya? Umar hanyalah maya tetapi dia begitu indah. Sesekali terlintas dalam akal fikiran Yana tentang sejauh mana Umar memerlukannya dalam hidup realitinya.
ʹMungkinkah aku juga hanyalah maya pada pandangannya? Aku yang terlalu leka mencintainya sehingga terlupa akan anggapannya padaku.ʹ

No comments:

Post a Comment