Friday, February 11, 2011

Cinta Maya - part8

Yana menggenggam baju milik Umar yang dipakainya. Terasa seperti wangian Umar masih melekat padanya. Terasa singkat pertemuan mereka setelah 4 tahun perkenalan di dunia maya. Train ke KL Sentral itu memakan masa hampir sejam setengah membuatkan kepalanya terlentok beberapa kali. Kadang-kadang dia terjaga disebabkan oleh bunyi vibrate handphone miliknya.
Dalam tidurnya, terasa seperti Umar masih berada di sisinya. Memeluknya mesra. Gilaǃ Adakah ini yang dinamakan cinta? Ataupun itu hanyalah tarikan di antara seorang lelaki dan perempuan normal?
Ketika tiba di KL Sentral, jam sudah menunjuk ke angka Sembilan. Yana melangkah keluar dari KL Sentral menuju ke tempat menunggu bas Rapid KL. Tempat menunggu bas telah pun bertukar tempat, bukan lagi di hadapan monorail KL tapi berdekatan dengan bank Rakyat. Mujur Yana sempat bertanyakan hal itu kepada pegawal yang menjaga hentian monorail itu. Jika tidak, dia hanya mensia-siakan masanya untuk menunggu bas yang takkan muncul.
Yana tidak menunggu lama untuk menaiki bas Rapid U80. Akhbar Kosmo yang dibelinya di KL Sentral tadi diselaknya satu persatu. Tiada berita yang menarik perhatiannya. Setelah puas menatap helaian-helaian pada akhbar itu, akhirnya Yana melipatnya kembali. Dia merenung ke luar tingkap. Apakah rasionalnya tindakan dia kali ini? Dapatkah dia menghentikan perasaan yang tiba-tiba wujud tanpa sedar itu? Dia tahu Umar milik seseorang yang lain. Seseorang yang bernama Zulaikha. Gadis itu kelihatan baik namun Umar seakan-akan tidak pernah serius dengannya. Bagi Yana, dia langsung pada mulanya tidak berniat untuk menyukai Umar tapi layanan Umar terhadapnya membuatnya terasa janggal untuk menganggapnya sebagai seorang kawan biasa.

No comments:

Post a Comment